SiratElMustakiem SiratElMustakiem
Assalamualikum wa rahmatu Allahi wa barakatuh welkom bij Sirat El Mustakiem Zoek en deel hier je kennis met je broeders en zusters en ontwikkel jezelf meer in je geloof wassalamu 3alaikum wa rahmatu Allahi wa Barakatuh.
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 De prachtige maand Ramadan komt maar een keer voor in heel h Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
siratelmustakiem
Site Admin


Geregistreerd op: 26 Okt 2008
Berichten: 21

BerichtGeplaatst: 29-10-2008 22:10:21 Reageren met citaatTerug naar boven

BismiAllahi Rahmaan Rahiem,

Beste broeders en zusters in de islaam, de prachtige maand Ramadan komt maar een keer voor in heel het jaar. En we weten nooit wat er met ons de volgende jaren zal gebeuren. Of we nog zullen leven of niet weet alleen onze Heer Allah subhanahoe wa ta3ala.

De maand Ramadan is de maand waarin Allah ons met Zijn barhartigheid omhuld en de maand waarin Allah al onze doea's verhoord en ons vrijspreekt van de hel! Om deze prachtige maand (die we maar een maal in het jaar meemaken) op een correcte manier mee te maken, waarmee Allah swt incha'Allah zeer tevreden zal zijn met het vasten van Zijn dienaren, vind je hieronder wat uitleg dat je incha'Allah een stap verder zal helpen.

Hieronder vinden jullie de Tawab van Ramadan (de zes zaken die Allah swt t.o.v. ons toekend wanneer zijn dienaar deze mooie maand op een correcte en bewuste manier praktiseert.)

Alle zonden die je hebt begaan worden vergeven (Magfirat ma tabaqa min addoenoeb)

We worden beloond met massa's (schatten) van goede daden. ( koenoez min al-hasanaat)

We worden vrijgesproken van de Hel en zijn bestraffingen. (3itq arriqaab min djehenem) De profeet Mohammed saw zei: "In de maand Ramadan is er tussen de dienaren van Allah en tussen de de Hel een afstand van honderd jaar." En in een andere overlevering zei onze geliefde profeet: " In de maand Ramadaan zal de afstand tussen de Hel en de dienaar van Allah even ver zijn als de afstand tussen de hemel en de aarde.

Allah aanvaard al onze smeekgebeden (doea's). ( Istdjaab ad-doea') Allah swt zegt in de heilige qur'aan: "Als mijn dienaar achter me vraagt, verzeker Ik hem dat Ik heel dicht bij hem (mijn dienaar) ben en dat Ik al zijn smeekgebeden verhoor."

Laylatul qadr

De blijheid van Allah Subhanahu wa ta3ala! ( Door de maand Ramadan op de correcte manier te beleven, word Allah swt zeer blij en tevreden met Zjn dienaren!!)

Om deze zes bovenstaande prachtige zaken door Allah in vervulling te laten komen , moeten we zelf ook de ons toebedeelde daden verrichten. De zes zaken die wij t.o.v. Allah moeten doen zodat Hij ons vasten aanvaard, vind je hieronder.

Het reciteren van de Heilige Qur'aan. ( Dit is de maand waarin Allah swt ons de qur'aan heeft neergezonden )

Sadaqa ( aalmoezen). De profeet vrede zijn met hem zei:"Sadaqa verwijderd je zonden, zoals het water dat vuur verdooft." En in een andere overlevering zegt hij:" De beste sadaqa is in de maand Ramadan."

Het bezoeken van je familieleden.(Silat Al-Arhaam)

De salaat At-tarawieh bijwonen. (Dit is zowel voor mannen als voor vrouwen)

De verplichte gebeden in de moskee verrichten. (zeer belangrijk!)

Smeekgebeden doen (doea) Het is onmogelijk dat er personen onder ons zijn die een perfect leven leiden en helemaal geen problemen hebben, dus moeten we toch minstens één keer per dag onze handen opheven naar onze Heer en om Zijn hulp vragen incha'Allah.

En als laatst zou ik dit willen afsluiten met een hadith: Abdoellaah ibn mas3oed zei" Ik huil voor geen enkele zaak. Ik huil alleen wanneer ik mij bezig houd met onzin en dan onze Heer (Allah) vergeet"

Broeders en zusters, laat ons ons best doen en alles op alles zetten om de prachtigste plaats te bereiken (het paradijs).

Soehaib verhaalt dat de boodschapper van Allah zei: "Wanneer de bewoners van het paradijs het paradijs binnengaan, zal Allah de Verhevene en de Gezegende vragen: Verlangen jullie nog iets meer dan dat Ik jullie geschonken heb? Zij zullen antwoorden: Heeft U onze gezichten niet verlicht? En heeft U ons niet tot het paradijs toegelaten ons van het vuur gered? Daarop zal Allah Zich ontsluieren en de bewoners van het paradijs zullen niets dierbaarder gekend hebben dan hun Heer te aanschouwen." (Moeslim)

Ik hoop dat dit jullie helpt om de maand Ramadan op een correcte manier te beleven. Moge Allah over ons waken! Amien! En onze moeilijkheden verlichten! Amien! Ons toelaten tot het Paradijs! Amien! Onze gebeden accepteren! Amien! En onze vasten accepteren! Amien

Jullie zuster in de Islaam
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren


 Ga naar:   



Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Tijden zijn in GMT + 1 uur
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - GIR Theme